Przed procesem rekrutacyjnym

W jakim formacie najlepiej przesłać CV?

PDF jest najlepszą formą zabezpieczenia Twoich danych osobowych, zatem wyślij nam swoją aplikację w tym formacie.

Czy mogę przesłać CV w języku polskim?

Pracując w międzynarodowym środowisku najłatwiej nam odczytywać aplikacje w języku angielskim lub niemieckim. Jeśli Twoje CV zostało przesłane w języku polskim, może się zdarzyć, że poprosimy Cię również o dosłanie wersji w innym języku.

Czy będę rekrutowany do konkretnego projektu?

Capgemini rekrutuje do firmy, a nie do konkretnego projektu. Oczywiście bierzemy pod uwagę Twoje doświadczenie i preferencje. Jest to dla nas priorytetem, żebyś pracował w interesującym Cię obszarze.

Moja znajomość języka niemieckiego jest na poziomie A1/A2 - czy to wystarczy?

W przypadku większości stanowisk od kandydatów wymagamy jedynie podstawowej znajomości języka niemieckiego. Jeżeli właśnie taką posiadasz i przejdziesz przez wstępną weryfikację językową, Capgemini przy zatrudnieniu zaproponuje adekwatny do Twojego poziomu kurs języka niemieckiego na początku Twojego zatrudnienia.

Nie znam języka niemieckiego. Czy mam jakąkolwiek szansę?

Masz! W Capgemni mamy coraz więcej projektów anglojęzycznych. Nie trzeba zatem obawiać się braku tej umiejętności.

Czy mogę aplikować na kilka stanowisk?

Jest taka możliwość. Jeżeli interesuje Cię kilka stanowisk z naszej oferty, w formularzu aplikacyjnym zaznacz je z odpowiednią kolejnością (od najbardziej do najmniej interesującego).

Czy dostanę informację od rekrutera, jeśli moja aplikacja zostanie odrzucona?

Dawanie feedbacku jest dla nas bardzo ważne. Wynik rozmowy rekrutacyjnej przekazuje jedna z obecnych na niej osób prowadzących. Jeżeli Twoja aplikacja zostanie odrzucona na wcześniejszym etapie, rekruter na pewno Cię o tym poinformuje.

Czy mogę aplikować, jeśli nie widzę odpowiedniego stanowiska dla siebie?

Jasne, że tak! To, że aktualnie nie mamy potrzeb rekrutacyjnych na stanowisko, które Cię interesuje, nie znaczy, że sytuacja nie zmieni się za chwilę. Swoją aplikację wyślij bezpośrednio na adres email rekrutacja.ssc.pl@capgemini.com i zaznacz, jakiego typu profil Cię interesuje.

Jak upewnię się, że aplikacja dotarła do rekrutera?

Po przesłaniu swojej aplikacji otrzymasz od nas mailowe potwierdzenie otrzymania Twojej wiadomości.

Mam pytanie odnośnie stanowiska. Do kogo mogę się zwrócić?

Zawsze możesz wysłać do nas maila na adres rekrutacja.ssc.pl@capgemini.com

Czy możliwe jest zawarcie umowy B2B?

Capgemini Software Solutions Center we Wrocławiu i Poznaniu oferuje tylko i wyłącznie jedną formę umowy z pracownikami - jest to umowa o pracę. Stabilne zatrudnienie jest dla nas ważnym aspektem, stąd decyzja o takiej formie współpracy.

Dlaczego Capgemini nie podaje widełek płacowych w ofertach?

Wysokość wynagrodzenia jest kwestią indywidualną, zależy od poziomu wiedzy kandydata i ogólnego wyniku procesu rekrutacyjnego. Jego wysokość jest omawiana z menadżerem.

W trakcie procesu rekrutacyjnego

Jak wygląda pierwszy kontakt z naszej strony?

Jeśli Twoja aplikacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, skontaktujemy się z Tobą telefonicznie w celu umówienia się na pierwszy etap procesu rekrutacyjnego. Jeśli zazwyczaj nie jesteś dostępny telefonicznie w czasie pracy – nie martw się! Prześlemy Ci wtedy maila z zaproszeniem do procesu. W przypadku, gdy Twoja kandydatura zostanie odrzucona, również poinformujemy Cię o tym mailowo.

Jak wygląda proces rekrutacyjny?

Dokładnie informacje o przebiegu procesów rekrutacyjnych znajdziesz tutaj.

Jak wygląda proces rekrutacyjny do programu Starter Kit (Java, SAP Tech)?

Rekrutacja do programu Starter Kit obejmuje cztery etapy. Pierwszym jest obowiązkowe uczestnictwo w wykładzie tematycznym organizowanym w naszym biurze. Kilka dni po wykładzie kandydaci piszą test z zagadnień poruszonych na wykładzie oraz test z języka niemieckiego. Ostatnim etapem jest około 20-minutowa, nietechniczna rozmowa z rekruterem.

Ile będzie trwał cały proces rekrutacyjny?

Rekrutacja trwa około dwóch tygodni, jednak w dużej mierze zależy to od stanowiska, na które aplikujesz i aktualnej dostępności osób prowadzących rozmowy kwalifikacyjne.

Zostałem zaproszony do pierwszego etapu, czyli na weryfikację językową. Jak ona wygląda?

Pierwszy etap, czyli rozmowa weryfikująca Twoją znajomość języka niemieckiego i/lub angielskiego nie jest etapem technicznym. Przygotuj się na ogólne pytania dotyczące Twojego dotychczasowego doświadczenia. Możemy też zapytać o sprawy zupełnie niezwiązane z pracą np. jak spędzasz czas wolny. W trakcie rozmowy uzyskujemy także informacje o Twojej dostępności oraz oczekiwaniach finansowych.
Pamiętaj też, że na większości stanowisk wymagamy jedynie podstawowej znajomości języka niemieckiego!

Jak mogę się przygotować do weryfikacji języka niemieckiego?

Jeśli czujesz, że Twój niemiecki wymaga odświeżenia przed rozmową, sprawdź nasze fiszki. Dzięki nim możesz poznać słówka, których często używamy podczas weryfikacji. Polecamy również przypomnienie sobie podstawowych zasad gramatyki języka: szyk zdania, odmiana czasowników modalnych oraz w czasie przeszłym.

Kiedy dostanę decyzję po weryfikacji językowej i informację o następnym etapie?

Po weryfikacji językowej dajemy sobie około 7 dni na przekazanie informacji o decyzji menadżera. Co ważne, zawsze dajemy feedback - bez względu na to, czy jest pozytywny czy negatywny.

Zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. Jak się na nią przygotować?

Prowadzący rozmowę będą mieli na uwadze przede wszystkim informacje wpisane w Twoim CV i dotychczasowe doświadczenie. Jeśli aplikujesz na stanowisko techniczne, przygotuj się na pytania i zadania sprawdzające Twoją wiedzę - prowadzący będą pytać o te technologie i języki programowania, które zostały wpisane w CV oraz widnieją w naszym ogłoszeniu. Zadania są indywidualnie dopasowywane do profilu kandydata.

Czy dostanę informację o tym, gdzie odbędzie się rozmowa rekrutacyjna?

Oczywiście. Zawsze po umówieniu rozmowy kwalifikacyjnej przesyłamy maila z potwierdzeniem terminu i instrukcjami, jak trafić do naszej siedziby.

Ile czasu potrwa rozmowa kwalifikacyjna?

Jeśli aplikowałeś na stanowisko techniczne, rozmowa potrwa około dwóch godzin. Dla praktykantów spotkanie jest krótsze (około 1,5 godziny). Jeśli rozmowa miałaby potrwać dłużej lub krócej, rekruter poinformuje Cię o tym.

Z jakich etapów składa się rozmowa rekrutacyjna?

Rozmowa składa się z trzech części. Na początku chcielibyśmy przekazać Ci najważniejsze informacje o naszej firmie i projektach. Mamy przygotowaną dla Ciebie krótką prezentację, która trwa około 20 minut. Później prowadzący przechodzą do pytań i zadań sprawdzających Twoje kompetencje twarde i miękkie (rodzaj pytań zależy oczywiście od stanowiska). Na końcu pojawią się pytania organizacyjne (np. o termin dostępności do pracy) i czas dla Ciebie na rozwianie Twoich ewentualnych wątpliwości.

Przyjadę na rozmowę autem. Czy mogę zaparkować blisko firmy?

Oczywiście! Zarówno we Wrocławiu jak i w Poznaniu mamy do dyspozycji miejsca parkingowe dla kandydatów. Informację o tym przesyłamy mailowo wraz z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną.

Czy na rozmowie kwalifikacyjnej pojawiają się pytania w języku angielskim lub niemieckim?

Rozmowa kwalifikacyjna jest zazwyczaj prowadzona tylko w języku polskim. Jeśli stanowisko wymaga płynnej znajomości języka obcego mogą pojawić się dodatkowe pytania podczas spotkania.

Czy muszę mieć swoje CV lub laptopa ze sobą?

Nie, nie musisz przynosić CV ani laptopa. Wszystko, co potrzebne do przeprowadzenia rozmowy, będzie dostępne w sali.

Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną?

Nie oczekujemy od Ciebie, że przyjdziesz w garniturze :) Wystarczy nam tak zwany business casual, czyli po prostu schludny ubiór.

Jak długo czeka się na decyzję po rozmowie kwalifikacyjnej?

Menadżer potrzebuje zazwyczaj około tygodnia, żeby podjąć decyzję po rozmowie. Jeśli czas oczekiwania miałby być dłuższy, poinformujemy Cię o tym.

Po procesie rekrutacyjnym

Podpisałem umowę z Capgemini. Jakie dokumenty powinienem dostarczyć do działu HR i do kiedy?

Poza podpisaną umową należy dostarczyć również świadectwo pracy oraz dyplomy ukończonych szkół. Możesz to zrobić po rozpoczęciu pracy, pamiętaj jednak, że im szybciej otrzymamy dokumenty, tym prędzej będziemy mogli naliczyć Ci odpowiedni stan urlopowy.

Gdzie mogę uzyskać informacje o moim pierwszym dniu pracy oraz funkcjonowaniu w firmie jeszcze przed rozpoczęciem pracy? Z kim mogę skontaktować się w tej sprawie?

Po przyjęciu naszej oferty i podpisaniu umowy dostaniesz na swój prywatny adres e-mailowy link dostępowy do naszej platformy onbordingowej, gdzie znajdziesz wiele potrzebnych informacji i ciekawych materiałów jeszcze przed rozpoczęciem pracy w Capgemini. Będziesz miał również okazję poznać przyszłych kolegów i koleżanki, które razem z Tobą będą rozpoczynały pracę. Na platformie będziesz miał również możliwość kontaktu z Ambasadorem Twojego przyszłego działu, w którym będziesz pracował. Ambasador odpowie na wszystkie Twoje pytania i udzieli Ci wszelkich informacji.

Jak wygląda pierwszy dzień w pracy?

Pierwszy dzień w pracy spędzisz na całodniowym onboardingu, gdzie dowiesz się wielu potrzebnych informacji o firmie i codziennej pracy w Capgemini oraz przejdziesz szkolenia obowiązkowe (zgodnie z polskim prawem). Pierwszego dnia będziesz pod opieką Pate (opiekun na czas wdrożenia), który odpowie na Twoje pytania i wprowadzi Cię w podstawowe tematy funkcjonowania w firmie. Ponadto w przerwach poznasz nowych kolegów i koleżanki z teamu, a pod koniec dnia odbierzesz sprzęt (laptop).

Jak wygląda wdrożenie do pracy?

Wdrożenie w zdecydowanej większości przypadków odbywa się w naszym biurze. Pierwszego dnia pracy zostanie przydzielony Ci opiekun (Pate), który wdroży Cię w najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania w firmie. W pierwszych dniach pracy będziesz mógł zwrócić się z wszystkimi pytaniami do swojego Pate. Z przełożonym natomiast omówisz swoją ścieżkę rozwoju oraz obowiązki i zadania projektowe.

Czy często i na jak długo będę wyjeżdżał w delegację?

Zależy to przede wszystkim od projektu i od Twoich preferencji. Zazwyczaj delegacje nie są długie, trwają kilka dni i zdarzają się do kilka razy w roku. Dłuższa praca w delegacji jest zawsze uzgadniana z pracownikiem.

Czy są to delegacje tylko do Niemiec, czy również do innych krajów?

W delegacje wyjeżdżamy do różnych krajów, wszystko zależy od tego, gdzie ma siedzibę nasz klient i/lub pozostali członkowie zespołu. Mogą się pojawić również delegacje poza Europę.

Czy mogę w przyszłości zmienić projekt?

Tak, w Capgemini obowiązuje idea „job rotation”. Chcemy, aby pracownicy mieli możliwość pracy w różnych projektach, a tym samym szansę poznania nowych technologii, sposobu działania itp. Pamiętaj jednak, aby sygnalizować swojemu przełożonemu potrzebę zmian i dobrze zaplanować własną ścieżkę rozwoju.

Jak będę mógł rozwijać się pozaprojektowo?

Capgemini daje możliwości rozwoju nie tylko dzięki bogatemu systemowi szkoleń, ale również poprzez politykę wspierania aktywności pozaprojektowej oraz inicjatyw pracowniczych. Najlepszym przykładem są communities, czyli grupy zrzeszające pracowników wokół jednego tematu lub technologii (np. .NET, Guidewire, QA). W ramach communities będziesz miał okazję realizować dodatkowe projekty w celu poszerzenia swoich umiejętności w wybranym zakresie.

Capgemini często finansuje udział pracowników w różnego typu konferencjach branżowych, będąc jednocześnie organizatorem TechTalków. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko poznać najnowsze trendy technologiczne jako uczestnik, ale jednocześnie masz szanse zaprezentować własne umiejętności jako prelegent.

Pracownicy Capgemini mają szanse uczestniczenia w spotkaniach typu Toastmasters, co daje ogromne możliwości na doskonalenie własnych kompetencji prezentacyjnych i to jeszcze np. w języku niemieckim. W ramach konkursu inicjatyw Ship IT Day będziesz miał możliwość zgłosić autorski projekt, który zostanie zrealizowany w ramach działań firmowych.

To tylko wybrane aktywności, w których będziesz mógł uczestniczyć, o pozostałych dowiesz się dołączając do Capgemini.

Pytania ogólne

Dla jakich klientów i branż pracuje Capgemini?

Tworzymy oprogramowanie dla międzynarodowych podmiotów z wielu kluczowych obszarów światowej gospodarki. W gronie naszych klientów znajdują się czołowe europejskie koncerny motoryzacyjne, międzynarodowe instytucje bankowe, kluczowi graczy z sektora logistycznego, telekomunikacyjnego, energetycznego, jak również zagraniczne instytucje publiczne.

Dojeżdżam do pracy autem. Czy w pobliżu firmy jest parking?

Tak, mamy parking z miejscami specjalnie przeznaczonymi dla pracowników Capgemini. Bezpłatną kartę parkingową otrzymasz po zgłoszeniu się na recepcję.

Nie mieszkam we Wrocławiu/Poznaniu. Czy Capgemini wspiera proces relokacji?

Oczywiście! Bonus relokacyjny przyznawany jest w momencie, gdy odległość między naszym biurem, a Twoim aktualnym miejscem zamieszkania wynosi co najmniej 70 km (odległość mierzona w linii prostej). Bonus relokacyjny jest wypłacany pracownikowi jednorazowo w wysokości 10.000 zł brutto. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Czy Capgemini posiada kursy angielskiego i niemieckiego na różnych poziomach zaawansowania?

Rozwój pracowników to jedna z podstawowych zasad w Capgemini. Projekty, które realizujemy są tworzone na potrzeby klientów międzynarodowych, zatem znajomość języków obcych jest dla nas kluczowa. Dołączając do Capgemini masz możliwość uczenia się języka niemieckiego i angielskiego na kilku poziomach zaawansowania. Zajęcia prowadzone są cyklicznie i systematycznie, a o zapisach informowani są wszyscy pracownicy. Dodatkowo rozpoczynając zatrudnienie w projektach niemieckojęzycznych, masz możliwość uczestniczenia w intensywnych kursach językowych.

W jaki sposób będę używał języka niemieckiego w pracy?

Znacząca część projektów, które realizujemy, jest przeznaczona dla klientów z krajów niemieckojęzycznych. Dzięki temu masz możliwość realnego kontaktu z językiem. Będziesz mógł wykorzystywać go w codziennej komunikacji z zespołem Capgemini w Niemczech, jak i samymi klientami. Może się zdarzyć, że pojedziesz w delegację, czy też otrzymasz specyfikację w tym języku. Nie bój się niemieckiego, jeżeli będziesz czuł potrzebę zawsze możesz skorzystać z naszego bogatego zbioru szkoleń językowych.

Jakie benefity proponuje Capgemini?

Oferta benefitów, z których będziesz mógł skorzystać jest szeroka i stale dostosowywana do potrzeb naszych pracowników. Znajdziesz wśród nich m.in. pakiet medyczny, bezpłatną kartę Multisport, ubezpieczenie na życie czy abonament samochodowy. Capgemini da Ci również szansę na skorzystanie z bogatego pakietu szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych, także tych pozwalających na zdobycie odpowiedniego certyfikatu. Dla odrobiny relaksu możesz odwiedzić nasz chillout room. Capgemini dofinansowuje również zajęcia sportowe, jak siatkówkę, koszykówkę czy jogę. Rodzice mogą uzyskać dofinansowanie do żłobków i przedszkoli, a zatrudnieni na stanowiskach programistycznych uzyskają możliwość skorzystania z podwyższonych kosztów uzyskania przychodu. Więcej o naszych benefitach znajdziesz tutaj.

Jak wygląda intensywny kurs języka niemieckiego?

Intensywny kurs języka niemieckiego trwa jeden, dwa lub trzy miesiące, w zależności od Twojego poziomu. Cztery godziny dziennie spędzisz na grupowych zajęciach z lektorami, natomiast pozostałe cztery godziny wykorzystasz na samodzielną naukę języka lub wdrożenie do projektu.

Czy w Capgemini obowiązuje dress code?

Chcemy, aby każdy czuł się u nas swobodnie, dlatego w Capgemini casual friday obowiązuje codziennie.

Czy projekty są nowe, czy utrzymaniowe?

Capgemini wciąż się rozwija i realizuje kolejne projekty dla obecnych, jak i nowych klientów. W efekcie mamy szeroki wybór możliwych dróg rozwoju. Możesz pracować zarówno w zespole, który tworzy nowy produkt, jak i takim, który zajmuje się pracą utrzymaniową.

Czy w Capgemini są dostępne chillout roomy / gaming roomy?

Chillout room już na stałe wkomponował się w naszą przestrzeń biurową. Do Twojej dyspozycji będą piłkarzyki, konsola z najnowszą wersją FIFY, fotel do masażu i inne sprzęty, które pomogą Ci się zrelaksować i nabrać sił.

Czy Capgemini oferuje szkolenia?

Capgemini dysponuje ogromną bazą szkoleń wewnętrznych, językowych jak i zewnętrznych, pozwalających na certyfikację. Jako pracownik będziesz mógł zaplanować i omówić swój indywidualny rozwój z przełożonym, co pozwoli na dobranie kursów odpowiadających Twoim oczekiwaniom i Twoim potrzebom. Możesz szkolić się zarówno w kierunku technicznym, jak i softskillowym. Uzyskasz dostęp do warsztatów, kursów online, webinarów itp. Będziesz mógł brać udział w naszych TechTalkach, a może nawet sam się w nich zaprezentujesz.